gratis.dk » Gratis julehjælp (Blog)

Gratis.dk

Søg



Tilmeld et link på Gratis.dk


Nyeste indlæg:



Gratis julehjælp

2. november 2009

Hvis du har så få penge, at det kniber med julemåltidet, er der hjælp at hente hos velgørenhedsorganisationerne. Du skal mange steder søge inden 1. december. Nogle steder skal du ringe, andre steder kan du søge online, og andre igen får du ansøgningsskema på dit barns skole.

Du skal søge om julehjælp i november-december. Ansøgningsfristerne er lidt forskellige afhængig af organisationen, men regn med ultimo november til primo december. Julekurven, checken eller poserne med varer til julemåltidet kan du hente kort før jul.


Det eneste, man selv skal købe, for at kunne få en hel julemiddag på bordet, er kartofler, mælk og fløde til ris a la manden. For at komme i betragtning, skal man være en lavindkomstfamilie med børn i skolealderen. Det kan godt være en enlig forsørger, der er hjemmehjælper eller kassedame m/k, har så få penge, at de kan komme i betragtning til julehjælpen.

Børnenes Kontor i København hjælper geografisk i Københavns og Frederiksberg Kommuner og Københavns Amt. Ring på telefon 33 15 67 70 eller spørg på dit barns skole.

Gratis julehjælp med stramme regler hos Kirkens Korshær

Kirkens Korshær giver også julehjælp til mindrebemidlede. Hjælpen består af et pengebeløb, der dækker hvad en julemiddag koster. Kravet er, at man skal være på overførselsindkomst og have børn, der endnu ikke er i skolealderen.

Man henvender sig på kirkens korshærs kontor med legitimation og dokumentation på sine børns alder. Det bedste er at ringe og høre nærmere på telefon 35 81 28 80. Det er Kirkens Korshærs kontor på Drejervej i København, der står for julehjælpen, og de senere år er der blevet flere, der søger:

julemiddag

-Det er nok også fordi man ikke skammer sig over at bede om hjælp i dag, som man gjorde i gamle dage, siger Inger Marie Warncke til Gratis.dk.
Hun er socialrådgiver og leder af Kirkens Korshær på Drejervej.

Gratis julehjælp fra Frelsens Hær

Hvis man vil søge julehjælp fra Frelsens Hær, skal man henvende sig i den nærmeste afdeling. Men Frelsens Hær er også gået online, så du kan udfylde ansøgningsskemaet elektronisk. Har du ikke computer eller internetadgang, kan du tage på dit lokale bibliotek og bruge en computer der.

Du kan dog også fortsat hente et ansøgningsskema i en af Frelsens Hærs Genbrugsforretninger. Normalt er skemaerne ude 1. november, og man skal aflevere ansøgningen inden 1. december.

Det er lidt forskelligt, hvad den enkelte Frelsens Hær-afdeling giver, men frem for kontanter er det enten en julekurv med mad til julemiddagen, en kolonialkurv eller et gavekort på julemad. For at komme i betragtning, skal man have en lav indkomst. Det kan godt være en enlig mor eller far på SU eller en enlig forsørger med et lavt betalt job.

Gratis juleaften

Hvis du ikke har noget sted at være juleaften, kan du holde jul på et af de mange væresteder hos Blå Kors. I Hjørring, Herning, Aabenraa, Hobro og Århus har de alle åbent juleaften, mens Kibæk og Skive først har åbent den 27. og 28. Kontakt de enkelte væresteder, for at være sikker på, hvornår de har åbent í juledagene.
Blå Kors’ landskontor i Silkeborg har telefon 86 81 15 00, og hjemmesiden er www.blaakors.dk.

Nina Møller

Fakta:
Andre organisationer, som giver julehjælp er Mødrehjælpen og ASF Børnehjælp.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 7.3/10 (40 votes cast)
Gratis julehjælp, 7.3 out of 10 based on 40 ratings


Kommentarer

Kommentar fra Bitten
Dato 8. november 2007 kl. 14:44

Da jeg selv sidder et sted hvor man kan søge julehjælp, og ved hvor mange der søger flere steder. Ja de praler med, at nu har de fået både fra kommunen og flere organisationer.
Derfor syntes jeg ikke det er mogen god ide, at give folk gode råd, der kunne så være nogen, der fandt ud af at søge endnu flere steder.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +2 (from 22 votes)

Kommentar fra Michael Dalmer
Dato 8. november 2007 kl. 15:05

At nogen vil misbruge forskellige tilbud om julehjælp er selvfølgelig beklageligt, men jeg synes nu alligevel, at artiklen er fint i tråd med det øvrige indhold på Gratis.dk. Den kan være en god hjælp til folk i en akut anstrengt økonomisk situation, som dermed får chancen for at få en god oplevelse juleaften.

Jeg forestiller mig også, at problemet med misbrug må være begrænset, så længe det er madvarer og ikke kontanter, der udleveres. Men måske tager jeg fejl her?

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +12 (from 12 votes)

Kommentar fra Mette
Dato 8. november 2007 kl. 16:49

Jeg synes det er en god ting at oplyse folk om at dette eksisterer.
Og det passer rigtigt godt til denne side.
Snyd kan man dog aldrig helt undgå – desværre -men der kan dog laves nogle forholdsregler, for at undgå snyd.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +7 (from 7 votes)

Kommentar fra Michael Pedersen
Dato 8. november 2007 kl. 22:42

jeg tror helt ærligt ikke at folk som desværre sidder i den kedelige situation og ikke have penge nok til at holde jul for deres børn tænker på at snyde jeg har selv været i den situation som barn hvor min mor ikke havde ret mange penge og det ville måske havet hjulpet på hendes humør og stress nivau vis hun var blevet tilbudt en jule kurv så giv lige folk en chance vi er alle mennesker og dem der trænger skal da også have hjælp glædelig jul til alle….

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +11 (from 19 votes)

Kommentar fra Kristine
Dato 19. november 2007 kl. 01:32

Hej!
Da jeg er eneforsørgere til to børn og faktisk er en af dem der flere år i træk har fået julehjælp så vil jeg bare fortælle jer derude at jeg er så taknemmelig for at de mennesker som har samlet penge ind til den julehjælp vores lille familie har modtaget (Frælsensher)
De gør et fantastisk stykke arbejde og de gør en forskel og de gør mig som mor fantastisk glad fordi de giver mig mulighed for at holde den jul for mine børn som jeg ellers ikke ville have råd til.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +20 (from 22 votes)

Kommentar fra Anne B.
Dato 30. november 2007 kl. 11:07

Jeg fatter ikke hvordan nogen kan finde på at snyde når det kommer til hjælp til at holde jul.
Jeg har selv tænkt på at søge hjælp fordi det ser lidt sort ud for mig og min familie i år. Min mand er i arbejde, jeg selv er på barsel fra et revaliderings forløb, men med 4 børn på 9,7,2 og 7 mdr. er der ikke meget at rutte med.
Jeg kom til konklusionen at der nok er nogen der har mere brug for hjælp end os. Måske skulle jeg have søgt da tid var.
Alligevel vil jeg gerne ønske alle en rigtig glædelig og velsignet jul.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -1 (from 11 votes)

Kommentar fra Birgit
Dato 9. december 2007 kl. 17:57

Jeg har gennem nogle år været tilknyttet en organisation, der har uddelt gratis julekurve. Dem, der har fået julekurve, har været virkelig fattige, så fattige, at det er svært at tro i vort rige land. Initiativer tilgodeser jo først og fremmest børnene. Og ja, jeg kan altså ikke blive forarget, hvis en sådan fattig familie skulle modtage to julekurve – de har altså ingenting – slet ingenting, og for børnene, der ser, hvilken overflod andre børn får, er dette virkelig svært. Børn skal ikke vokse op i mangel.

Jeg ønsker alle en rigtig glædelig jul, og ønsker at flere vil give af deres overskud til dem, der virkelig trænger til hjælp. At give et par hundrede kr. betyder så lidt, når man har mange penge, og gør en utrolig forskel for dem, der ingen penge har.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +26 (from 30 votes)

Kommentar fra Jæger Thomsen
Dato 10. december 2007 kl. 13:53

Hvad med julehjælp specifikt til studerende? Vi er den laveste indkomstgruppe. Jeg læser ofte artikler om enlige der jamrer sig over kontanthjælpen som er 5.773 kr. for personer under 25 år og 8.959 kr. for personer over 25 år (plus muligheden for ekstrabeløb hvis man er alkoholiker eller råber højt nok (jeg har interviewet socialarbejdere og alkoholikere om emnet og ja, højtråberi er penge værd)). Til sammenligning får selvforsørgende studerende 4.852 kr. (2007) som udover almindeligt vedligehold som sæbe, tøj, sko, kost, logi, månedskort til bussen, tandlæge, medicin, forsikring, licens osv. – baseudgifter som alle mennesker har – også skal række til studiebøger (ca. 2.500 kr. pr halvår på mit studie).
Det er trist at studerende altid bliver glemt i denne sammenhæng – på grund af at folk der indkasserer et større beløb pr. måned generelt har mere tid til at gøre sig hørt i debatten om fattigdom/lighed men mangler den solidaritet (med dem der får mindre end sig selv) som de selv efterlyser (fra dem der får mere end dem selv). Det kaldes hykleri og er lige til at blive helt julebitter over.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -16 (from 30 votes)

Kommentar fra Janni
Dato 13. december 2007 kl. 19:46

kommentar til Anne B. Jeg forstår ikke at man kan forsvare over for sig selv at avle børn som rotter hvis man ikke er i stand til at forsørge dem. Og med at forsøge dem mener jeg julegaver, gode opleverlser(biffen, bageland og ferieoplevelser. Vi andre tænker over hvor mange børn vi kan tillade os at sætte i verden hvis vi også skal have råd til at foprsøge dem ordentlig. Jeg mener at alle børn har krav på gode familier oplevelser Bio, ferie, badeland. Der er selvfølgelig også dejlige opleverser der er gratise, men børn har bare ikke godt af at høre det har vi ikke råd til hele tiden. Børn af "fattige folk har desværre de samme behov og ønsker som de der er økonomisk bedre stillet….

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -22 (from 36 votes)

Kommentar fra joan
Dato 14. december 2007 kl. 11:01

julehjælp?
ja det er da meget godt at man kan søge flere steder, men for der er et men, ikke alle kan komme i betraktning, som foreks mig, alene mor til 5 , jeg har søgt og søgt og hver gang får jeg afslag, syntes det er lidt uretfærdigt, at nogle kan få alle steder mens andre ikke kan
en lille jule hilsen fra en mor der må fortælle sine børn , at juleaften får vi pasta og ingen julegaver, desværre det må vente til januar

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +4 (from 10 votes)

Kommentar fra Samvirkende Menighedsplejer
Dato 20. december 2007 kl. 15:21

Julehjælp kan søges hos mange forskellige kirkelige organisationer.
Samvirkende Menighedsplejer uddeler (via midler fra indsamlinger og legater) hvert år ca. 1 mio kr. til legathjælp til værdigt trængende personer. Nærmere oplysning omkring ansøgningsproceduren kan fås på hjemmesiden: http://www.menighedsplejer.dk/layout.php?ka=legat_vejledning

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +3 (from 5 votes)

Kommentar fra Kirsten Andreassen
Dato 6. oktober 2008 kl. 06:12

Jeg har en datter der er alene med 2 små børn, hun har gennem de sidste 2 år været igennem så forfærdelig økonomisk krise efter en skilsmisse. Vi har forsøgt at hjælpe hende så godt som vi nu kan, men hun sidder med en gæld så stor at hun ganske enkelt er helt nede hvor det er svært at komme op igen. Det er rigtig svært som forældre at se på og endnu sværere at komme med råd da hun knap nok har til mad til hende og børnene.Det kunne være rigtig dejlig hvis hun kunne komme i betragtning til lidt hjælp til jul da både børnene og hun trænger til lidt glæde i deres liv . Hvem kan hjælpe dem??? Lige nu mangler hun også et køleskab men har ingen penge til at købe et for.
ÅHH hvor gør det dog ondt at se på .
En fortvivlet mor

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +9 (from 13 votes)

Kommentar fra hyttemeier
Dato 18. oktober 2008 kl. 11:30

Kommentar til jæger thomsen – studerende har det nu ikke så ringe, som du vil gøre det til. Studerende har muligheden for at tage et arbejde ved siden af studierne, hvor loftet for indkomst er yderligere hævet, diverse rabatordninger hos boghandlere, frisører og mange andre steder, billig husleje i kollegier, samt junglen af legatmuligheder er stor – det er ikke en virkelighed for kontanthjælpsmodtagere. Kontanthjælpsmodtagere må ikke tjene penge ved siden af, legatmulighederne er ikke store, samt der er ikke adgang til div rabatordninger. Jeg tror ikke på at disse mennesker bevidst har valgt et liv på kanten af vores samfund, de har været udsat for en del faktorer i livet, som gør at de står i den situation, som de gør. Der ligger som regel en personlig tragedie bag og nogle er bedre "udstyret" til at håndtere disse sitationer, end andre. Der kan være mange årsager hertil, såsom utrygge opvækstvilkår, manglende familiestruktur, misbrug og etc, samt hvilke redskaber du får, til at komme videre med livet…

Og Janni… Skal fattige være frataget retten til at få børn alene af den grund at de ikke kan gi deres børn det samme som middelklassen kan?

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +14 (from 20 votes)

Kommentar fra Heidi
Dato 6. november 2008 kl. 16:25

alle de bitre kommentarer der er kommet her er endnu et bevis for at vi i Danmark efterhånden kun er os selv nærmest. vi kan alle komme i en situation hvor pengene er små og det er jo ikke et spørgsmål om hvor mange børn vi har. jeg syntes det er rigtig godt at der findes hjælp til dem der har behov for det og jeg håber da alle de selvretærdige aldrig kommer i den situation hvor de skal søge noget for det lyder da ikke som om de vil "nedværdige" sig til det for de er jo bedre end alle andre

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +17 (from 23 votes)

Kommentar fra Diana
Dato 10. november 2008 kl. 16:55

Ville bare lige smide en lille bemærkning her …jeg er en af dem der lige nu sidder og søger på livet løs om hjælp til julen da jeg sidder i en svær sitiuation som på ingen måde er egen skyld jeg har 3 børn 2 der er mine og en jeg har taget til mig fordi alle andre havde opgivet ham får intet hjælp til ham hverken fra kommune eller andre steder min søns far nægter at betale børnepenge og ja ved jeg kan søge amtet og kommunen så betaler dem men når man så har en trussel hængende over hovede ja så tør man ik søge …sidder her med tåre i mine øjne fordi det er det sværeste i verden at skuffe sine børn og at søge om hjælp er svært men hvor er jeg bare taknemelig for at der findes steder hvor man kan få hjælp

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +8 (from 10 votes)

Kommentar fra Tina
Dato 11. november 2008 kl. 12:09

Kære Hyttemeier
Hvad med et enkelt reality-tjek engang i mellem. Jeg er på SU, jeg har 4 børn, og da min mand også er på SU er det ikke muligt for os at få hjælp NOGEN steder, heller ikke hos de forskellige organisationer listet herover, det er kun for folk på overførselsindkomst, og her tæller SU ikke med. Vi kan heller ikke få forhøjet SU, det er nemlig kun for enlige. Studerende kan nemlig klare sig selv!!!
Med 2 fuldtidsstudier og 4 børn, hvor meget tid tror du så der er til at have arbejde ved siden af?
Jeg klager ikke over min situation, jeg har selv valgt den, men jeg gider heller ikke høre på at vi på SU har det så smadder-nemt! Det er en hån mod mig og min familie, og det vi har stået sammen om at klare de sidste 4 år. Glædelig jul til jer alle.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -1 (from 13 votes)

Kommentar fra Tanja Cordua
Dato 11. november 2008 kl. 21:13

Jeg arberder med frivillige nede på Frælsenshær i Rønne på Bornholm.Jeg burde egentlige sige oppe,da de mennesker der arbejder der både frivilligt og som milligtær,er nogle af de smukkeste mennesker jeg kender,de gør så stort et arbejde for alle der har et behov for hjælp.Jeg nyder selv godt af, deres hjælp de har en børneklub hvor min datter og jeg deltager hver lørdag.Jeg ved dette er et stort arbejde.
Jeg er desuden meget tagnemlig for at de kan bruge mig og min hjælp.Allerede der har de hjulpet mig og jeg kan ikke være taknemlig nok.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +2 (from 4 votes)

Kommentar fra stina
Dato 13. november 2008 kl. 15:54

hej jeg er selv enlig mor og på kontanthjælp sidder i gæld til halsen fordi jeg desvære flyttede sammen med den eneste ene og han tog lige fusen på mig og stal både møbler tøj og bil så i dag sidder jeg med gæld og lever på det laveste og jeg søger så også julehjælp og bliver så lidt harm over at en del jeg kender søger både 3 og 5 steder og de jagter legater her og der og nogle af dem har ikke engang deres børn boende hjemme, og så sidder der en enlig forsørger som mig med børn og dårlig nok har råd til saltet til ægget…jeg søger kun et sted men jeg skulle måske være så egoist og søge alle de steder mange andre enlig forsørgere også søger for de for jo 2-3 steder fra, men ved i hvad så havde der iikke været til lige dig hvis alle var som dem og jeg synes blot at alle jer der søger mange steder i burde være flove da der sidder en enlig forsørger et sted der blev afvist fordi i absolut skulle søge alle stederne for man bliver grisk.
jeg havde en veinde med 3 børn og fin økonomi det pralede hun da af ,ja hun både lånte penge ud til familien men havde altid penge og sørme så søger hun både fra børnenes kontor-frelsenshær-kirken og det lokale ejendomskontor hvor hun lige har været i lalandia med hendes 3 børn og hendes mor i efterårsferien, hun søger alle de steder man kan trods henes økonomi er god og det er lige sådan mennesker der ødelægger det for alle andre da de bliver griske.
tænk over det når du for afslag så kan det skyles alle de griske enlige forsørgere der ikke unne få nok så derfor må du og dine børn lide i julen.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 7 votes)

Kommentar fra Anonym
Dato 15. november 2008 kl. 13:45

Som kommentar til nr. 16 (Tina):

Hvor står der fx. ved Frelsens Hær at det kun er folk på overførselsindkomst som kan komme i betragtning så vidt jeg kan se på deres skema så nævner de selv SU under Indtægt ? Jeg kan da kun opfordre dig til at forsøge at søge, det skader da hverken dig eller din familie.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +2 (from 4 votes)

Kommentar fra Satine
Dato 24. november 2008 kl. 15:06

Min familie er ikke rig, men vi har da til at holde jul, og i tilgift til at give en kurv med gode sager til en af vores nabofamilier, som må klare sig med alt for lidt. Måske tager de endda imod tilbudet om at holde jul sammen med os, så familiernes børn kan have glæden af at være flere end man er i en typisk dansk kernefamilie. Hvis lidt flere tænkte på den måde, så ville langt færre sidde alene i julen eller have behov for at søge organisationer om hjælp. Det er godt at hjælpeorganisationer findes, men det er fattigt at kun så få danskere er villige til at åbne deres dør for slægtninge, venner, kolleger, naboer osv. Ikke kun for de "fattiges skyld", men i høj grad for fællesskabets skyld.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +8 (from 10 votes)

Kommentar fra danny eriksen
Dato 24. november 2008 kl. 22:08

hej er en far på 36, er på bisstand, har siddet inde i 12 år, har en søn som jeg skal holde jul med alene,for første gang.. men har ikke penge til det.. og ville godt gøre det godt efter så mange år…. hjælp… hvor kan jrg få hjælp… mvh danny

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 4 votes)

Kommentar fra Malou
Dato 25. november 2008 kl. 22:21

Jeg er glad for hjælpeorganisationernes medvirken til støtte til økonomisk dårlige familier.

Jeg har selv sclerose, gigt, disvusprolaps mm – og et barn. Jeg modtager mellemste førtidspension.

Jeg har oplevet, bedre stillet og raske mennesker modtaget mere end en julehjælp (og anden hjælp i løbet af året. Og der står jeg så… og kigger på). Glædelig jul

Demokrati er en svær nød

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -2 (from 2 votes)

Kommentar fra Sabina
Dato 26. november 2008 kl. 12:49

Til Jæger.
Nu har jeg tilfældigvis været begge steder, og sidder stadig fast i kontanthjælpsystemet.. Under min uddannelse, hvor jeg modtog SU, kørte jeg galt i bil, og fik to brud i nakken, samt en senhjerneskade.. Jeg levede fint på kontanhjælpen i starten, men systemet tager ikke højde for hvorfor og hvordan man er endt der, man er et nummer. Selvom jeg er vurderet ved både arbejdsskadestyrelse, forsikring, og kommune til at arbejde 15 timer i ugen, bliver jeg hevrken tilbudt flex eller revilidering.. Men jeg bliver derimod trukket i min kontanthjælp hver 6 måned, fordi man skal "presses" i arbejdet.. Jeg får udbetalt MINDRE end SU modtagere, jeps. 4700 knapt i måneden.. Og jeg må intet tjene, så skal jeg af kontanthjælpen, og jeg kan ikke forsørge mig selv på 15 timer i ugen..

Mange unge SU modtagere er langt bedre stillet.. Til gengæld er de som er fanget i systemet, ikke godt stillet.. De bliver trukket for at føle sig presset, mange som jeg får afslag i alt form for hjælp fordi man ikke er forsørgende forældre.. Det eneste man stort set kan komme i betragtning til at få en lille smule hjælp til, det er medicin..

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 4 votes)

Kommentar fra sanne
Dato 27. november 2008 kl. 10:29

hmmm………det er svært synes jeg at læse disse kommentarer uden at blive ramt, stødt, forarget eller rørt. Jeg kan ikke helt forstå de der bruger denne mulighed til en slags konkurrence om hvilken gruppe der har det hårdest??? Er det ikke fuldstændigt ligemeget??? Er du på SU, reva, kontanthjælp eller andet – det der betyer noget er at du sidder hårdt i det økonomisk, at du er ked af at dine børn ikke kan få den jul du så gerne vil kunne gi dem og dele med dem. Er du rig og skriver her så nyd dit privilegie, giv et beløb til en organisation der kan hjælp andre eller som Satine giv selv en kurv, en invitation eller hvad de du kender vil blive glade ved- vil du ikke noget af dette er jeg nødt til at gå imod mine ellers fine principper og sige – luk….og snak et andet sted!Julen er måske nok forskruet og det gamle budskab om næstekærlighed ikke det der står i højsæde. Men selvom præstation og gaveræs har fået for stor plads behøver det så udelukke næstekærlighed????????????????

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 3 votes)

Kommentar fra Kisja
Dato 27. november 2008 kl. 18:47

Hej alle sammen!
Først en rigtig glædelig jul til jer alle – uanset hvilken indkomst I har…
Jeg faldt tilfældigt over indlæg nummer 9 – og blev dybt forarget! Jeg er lærer på snart 10 år, og vil gerne sige til Janni, at penge ikke gør dig til en god forældre eller burde fratage dig retten til at blive forældre hvis du ingen har… Din holdning afspejler regeringens synspunkter og som har skubbet endnu flere ned i "sølet" – Omsorg og omtanke koster ingenting – dog virker det som om du IKKE engang har råd til det..
Ingen kender dagen før solen går ned – og derfor ved ingen af os om vi kunne havne i samme situation, som de over 300.000 andre mennesker i DK, som ikke finder samme glæde ved julen.. Jeg har stor respekt for alle de der har mindre end flertallet – hvordan I får enderne til at mødes ved jeg ikke – men respekt for det!!!
Jeg vil igen i år dele det jeg har med andre – og give et bidrag!
Allerhelst ville jeg kunnne give et barn eller en forældre en gave – hvorfor laver ingen organisationer en side hvor man kan opfylde ønsker??
Ønsker alle jer der søger julehjælpen held & lykke!
Kisja

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +3 (from 5 votes)

Kommentar fra suzy
Dato 30. november 2008 kl. 15:35

Janni – det er dog noget af det mest afstumpede, jeg i mit liv har hørt. Der er masser af mennesker, der uforvarende kommer ud for økonomiske kriser i deres liv, også selv om alle forudsætninger var i orden, da de fik børnene. jeg har også set masser af velhavendes børn, der havde det elendigt, når man ser bort fra de materielle goder. Alle kan komme ud for kriser. Jeg er glad for, at der er nogle, der er villige til at hjælpe i den situation. Til gengæld håber jeg, at du får et andet livssyn, før du selv sætter børn i verden

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra tina
Dato 6. december 2008 kl. 20:34

det er ikke rart at sidde her i december med 2 børn, og ingen penge til kalendergaver, juleslik,julegaver eller juletræ.Det er vores jul i år.Troede ikke at mine børn og jeg skulle opleve det, her i et velfærdssamfund! Det at søger hjælp er det sværeste. Alle de papirer og formularerele samt årsopgørelser, bevis på at man er total nede med flaget gør det hele uoverskueligt. vi har ikke overskuddet til at skulle igennem hele systemet for at få lidt hjælp. vi har ikke engang råd til en busbillet…..

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra tina
Dato 6. december 2008 kl. 20:34

det er ikke rart at sidde her i december med 2 børn, og ingen penge til kalendergaver, juleslik,julegaver eller juletræ.Det er vores jul i år.Troede ikke at mine børn og jeg skulle opleve det, her i et velfærdssamfund! Det at søger hjælp er det sværeste. Alle de papirer og formularerele samt årsopgørelser, bevis på at man er total nede med flaget gør det hele uoverskueligt. vi har ikke overskuddet til at skulle igennem hele systemet for at få lidt hjælp. vi har ikke engang råd til en busbillet…..

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra hanne jensen
Dato 8. december 2008 kl. 11:02

Det er så ikke alle som ved hvor man søger hjælp til julen. Vi er en familie på 2 forældre, 2 små børn og vores søn på 20 år og hans ven bor her også, han bor hos os fordi vi som vi altid for at vide vi er for gode af os. Men vil jo heller ikke lade ham bo på gaden. Vi er lige flyttet til Jylland fra Sjælland og vi lever af min mands pension allesammen og det er ikke let at få det til at køre rundt men vi prøver da. Det er ikke fordi vi ikke gider arbejde herovre men der er bare ikke ret mange som vil ansætte os. Så her i år er julen ekstra streng på budgettet når min mand for 10500 udbetalt og alt skal betales af dem.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Bente
Dato 12. december 2008 kl. 17:41

Den lille pige med svovlstikkerne er blevet sørgeligt aktuel igen. De fattige må stå uden for og kigge indpå de riges julefest. Vores jul er i hvert fald aflyst.
I vores lille familie er vi mig selv førtidspensionist efter de gamle regler + en kommende SU modtager.
Denne SU på ca 2800 bliver lagt oven i min indtægt,ved beregning af boligydelse. Så jeg betaler for at min søn starter uddannelse.
Vi kunne måske få en bedre økonomi hvis vi flytter på hver vores værelse. Men vi har ikke råd til at flytte + nye boligindskud.
Min søn har lige fået besked om at købe div tøj-sko etc før uddannelses start. Så må han nok opgive den uddannelse, for hvor skal vi få pengene fra. Ingen penge, ingen uddannelse. Måske hvis han var kriminel eller på stoffer er der hjælp at hente. Men det er han heldigvis …ikke endnu

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Pia
Dato 13. december 2008 kl. 10:41

Ja så brugte jeg også lidt tid på at læse en del af ovenstående indlæg…
Mange kan jeg give medhold, med forbehold… Folk på SU har det også hårdt økonomisk, men er trods alt ved at få sig en uddannelse, der giver dem mulighed for at tjene mere end på SU, også skal det nævnes at der jo trods alt er mulighed for at tage SU lån, som godt nok skal betales tilbage, men set som en hjælp til dem der ikke kan arbejde ved siden af, pga børn eller andet… Dermed ikke sagt at de har det god, men fremtiden ser trods alt lysere ud…
Og ja kender godt dem der nærmest har gjort det til en livsstil at få så meget hjælp som muligt, og det mener jeg også er forkert, men alt hvad der kan bruges kan også misbruges…
Men at OS fattige der ikke har råd til at tage vores børn med på sommerferie skiferie og alt mulig andet, skal vi ikke have lov at have børn, jeg har selv kun et barn, men har stadig ikke råd til alt det her.. spinker og sparer for at vi trods alt kan få en god jul… Men fuck det er på kontanthjælp ikke stolt af det, men det var det eller en pension… så tilfører trods alt lidt til samfundet når jeg er i aktivering.. Det lever vi også med, mange folk ser ned på os fordi vi af en eller anden grund er endt hvor vi er, selvforskyldt eller uden skyld, fuldstændig ligegyldigt… Har ondt af alle der står og mangler i det daglige og ikke mindst op til jul…
Men der er stor forskel på hvornår man føler man mangler noget, har selv 3000 til mig og mit barn i måneden når de faste udgifter er betalt… og der er ikke meget at rutte med, men ligger stadig tilside til julen af disse også…
Men skal ikke være mere hellig, har også søgt julehjælp og fået en julekurv fra sooptimisterne gennem kommunen og 300 kr til coop fra frelsens hær… Tusind tak, varmer i en kold tid..

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra xxxxx
Dato 15. december 2008 kl. 19:31

Jeg kender til 3 nu som har fået bevigliget julehjælp fra 4 steder i år, jeg syntes det er for dårligt, jeg ka gå med til hvis de virkelig sad hårdt i den at de ku få fra 2 steder, meeeen ikke 4 steder, jeg nævnte for den ene at hun sku tænke på at der var 2 andre familier der ku blive glade for 2 af de kurve hun har fået, og så havde hun stadig 2 selv, men nej nej " mere vil ha mere" syntes der sku laves en oversigt over hvem der blir godkendt fra de forskellige steder og som alle organitationer ku se, så virkelig dårlige stillede ku få op til 2 kurve og de som stod lidt bedre end de virkelig dårlige steder ku få en, der ville jo være en masse enlige, familier, pensionister, studerende, og familier med Handicappede børn der ville ku få hjælp til julen, de fleste steder er det de enlige forældre der kommer først, men hvis man lavede et kartotek og holdte øje ville mange andre oz ku få hjælp.
Jeg har selv søgt i år for første gang, jeg har nemlig et Handicappet barn og vi sidder ret hårdt i den.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra mette
Dato 16. december 2008 kl. 14:03

Jeg er selv enlig forsøger, men har et godt job, og klarer mig fint. Jeg mangler som sådan, ikke noget her i denne søde juletid. Har dog ikke overflod, men har haft mulighed for at spare op i løbet af året, så børnene får hvad de ønsker sig.
Jeg tænker meget over hvordan jeg kan hjælpe – ud over at give et par hundrede kroner.
F.eks. har jeg (mine børn) rigtig meget dejligt legetøj, som er lagt i kælderen, som ikke fejler spor. Kunne der ikke være nogen søde børn der kunne få glæde af det? Med julepapir omkring, virker det jo som nyt?
Eller er det helt på månen?

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra annette
Dato 17. december 2008 kl. 17:14

kommentar til *32*
jeg kan kun sige helt enig med dig der. kender også en som har søgt flere år i træk og endda alle de steder der er mulige. og fået alle steder fra, hver gang. da hun flyttede sogn og hørte under en anden kirke, søgte hun gudhjælpemig om at kunne fortsætte med at høre til den gamle kirke. for hun vidste at den nye ikke gav kontanter og det gjorde den gamle.

Jeg mener det er da rimeligt nok at søge, men så mange steder fra. og nogle af stederne skriver man endda under på i tro og love at man ikke modtager hjælp andre steder fra. jeg synes også at det er forkert at man har nogenlunde samme ansøgningsfrist alle steder fra, og da man ikke kan vide om man får det ene sted så kan det godt blive et problem, men det kunne måske undgåes hv
hvis der var en form for kartotek eller lign.

glædelig jul og godt nytår til alle

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra susanne hansen
Dato 21. april 2009 kl. 06:58

synes folk der søger flere steder skulle skamme sig det står med tydlige bogstaver at du kun må søge et sted vi havde det også småt denne jul men jeg søgte ikke da vi i min familie hjælper hinanden det kunne mange lære af mvh

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra susanne
Dato 3. oktober 2009 kl. 13:40

Det er rigtigt at der nogle der benytter sig voldsomt af de forskellige muligheder. Desværre er alle ikke ens. Jeg er så en af dem, der er nød til at søge om hjælp. Da jeg er allene med min søn, og stadig på kontanthjælp. Vi har ca. 500 kr. om ugen til alt, så der er ikke de store muligheder. Jeg har desværre ikke nogen familie til at hjælpe. For de er mere eller mindre blevet udrydet de sidste 3 år. (17 nære familiemedlemmer er døde). Så vi er nød til at klare os selv. Og jo det kan godt være at jeg søger mere end 1 sted, for sidste år søgte jeg kun 1 sted og fik afslag, og så var det forsent at søge andre steder.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Moderen
Dato 18. oktober 2009 kl. 09:23

Jeg er også alenemor til 2, jeg er langtidssygemeldt og på kontanthjælpm, idet man ikke kan få sygedagpenge hvis man kommer fra en SU.
Jeg søger julehjælp for at mine børn skal kunne nyde et ligeså godt måltid mad som alle andre i julen!
Jeg plejer kun at søge et enkelt sted, men sidste år, nåede jeg det ikke! Dog var der en barmhjertig sjæl, som havde sørget for jeg fik et legat! 4 dage før jul, fik jeg et brev fra en fond, hvori der stod at jeg havde fået et beløb til at købe gaver til mine børn for! på det tidspunkt havde jeg ligget på sygehuset knap 2 mdr op til jul, og havde ingen mulighed for at søge hjælp nogen steder, så jeg blev ganske lykkelig da jeg fik brevet om hjælpen! Der blev råd til at købe de cykler som mine børn havde ønsket sig siden de var helt små!
Til trods for min sygdom blev det den bedste jul nogensinde, også selvom vi “kun” fik medister og risengrød
Det er ikke de materielle ting som gør julen rig og god, men det at man er sammen om en rar tid!

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +2 (from 2 votes)

Kommentar fra anja
Dato 21. oktober 2009 kl. 12:21

Når jeg sidder og læser de forskellige indslag…. Kan jeg ikke lade være med at blive lidt harm, hvor lidt skal man ha for at gå under katagorien fattig?? Om det er selvforskyldt eller andres skyld kan vel være lige meget. Jeg går selv sygemeldt har 1 barn og en kæmpe gæld. Har boet sammen med en ludoman først der spillede os fra hus og hjem, og siden en alkoholiker der bankede mig. jeg ville aldrig kunne gi min datter en cykel i julegave…. hun har fødselsdag 3 dage efter jul, hvilket ikke gør det nemmere… men heldigvis har vi en go familie, der hjælper os alt det de kan, så selv om det er hårdt og hun måske ikke får helt det samme som alle andre, har vi en dejlig jul alligevel….
Hvor kan man evt give et tilskud til den julehjælp, hvis man alligevel i sit hjerte kan finde lidt at hjæloe med….
Mange bække små………. gør en stor å. Det behøver ikke være alverden…

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -1 (from 1 vote)

Kommentar fra helle
Dato 28. oktober 2009 kl. 17:41

hej . jeg søger om jule hjælp, da jeg nu har været sygemeldt i ca 1 år pga stres og depression. sidst år fik min datter ikke nogen god jul , pga min sygdom, og pengne var små. pengene er stadig meget små, da jeg er på syge dag penge, så der er kun til det mest nødvendige. derfor håber jeg at komme i betragning for min datter skyld.. på forhånd tak , hilsen helle

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra hemming
Dato 28. oktober 2009 kl. 18:14

hej jeg søger julehjælp da vi er 2 der har 7 børn til sammen og vi begge 2 er på kontant hjælp og pengene der for kun rækker lige til at vi kan klare os til dagen og vejen håber i vil hjælpe os mange hilsener fra hemming

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra christina
Dato 6. november 2009 kl. 18:40

Sys det er for langt ude dem der misbruger det !!
Det er min søn´s første jul – & jeg kan ikke faa noget .
Har laan i banken osv , saa kan ikk forstaa hvorfor jeg ikkkan faa hjælp saa min søn faar en go jul …

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Henrik
Dato 7. november 2009 kl. 14:07

Jeg søger julehjælp fordi jeg ikke har råd til og købe noget desvære.
Det her er første gang jeg prøver og søge for man kan altid håbe.
Jeg har en søn. Min familie hjælper mig det som de kan men det er ik let når man ligepluslig har mistet 45% af sin indtægt. Jeg leder efter arbejde hele tiden men det er bare ik let… Hvis jeg ik kan modtage nogen hjælp herfra så vil jeg ønske dem som får hjælp en rigtig hjertlig tullykke. og til jer allesammen herinde en rigtig glædelig forhjul som vi plejer sige.

Til jer som har fundet på denne hjælp vil jeg bare sige i virkelig har et dejligt hjerte og hjælpe os som intet har.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Maja
Dato 10. november 2009 kl. 14:25

dette er første år jeg prøver at ansøge om julehjælp, jeg har mindre end 700 kr til resten af november og december ser ligeledes sådanne ud. Jeg forsøger at holde humøret højt og har sagt til min datter at mad på bordet juleaften skal der nok komme, om det så er pastaskruer klistret sammen som en and så det ligner…for mad får jeg ej råd til at købe og slet ikke gave til hende. men vil se om jeg kan lave en gave til hende, så i en bog at man kunne tage en masse gamle lagner, tshirts etc og rive i lange strimler og derefter strikke et rundt eller langt kludetæppe…eller forsøge sig med en kludetaske. Har set at brugt sengetøj og brugte tshirts i røde kors oftes kan fås for 2 kr styk, så tror julegaven er reddet. men det er nu underligt ikke at have råd til julemad, og jeg kender andre i min egen familie der laver så meget julemad at de må smide rester ud de følgende dage pgs de ej når at spise det…og der sidder så min datter og jeg og har kun pasta i gryderne og tomatsovs. men men men…på den lyse side har vi stadig tag over hovedet, stadig lidt briketter tilbage at putte i brændeovnen ( ja, det ER min eneste opvarmning, bor i træhus ), vi har naturen omkring os herude hvor vi bor og kan nyde naturens skiften fra dag til dag….og hvis andre heller ej har mad på bordet, så deler jeg gerne de pastaskruer jeg har.

vi skal stadig huske at være gode ved hinanden, også selvom vi selv har det hårdt.
alting vender vel en dag…

rigtig hjertelig juleånd til jer alle
Maja

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +2 (from 2 votes)

Kommentar fra c
Dato 10. november 2009 kl. 14:27

jeg er selv studerende med 2 mindre børn. jeg bor sammen med deres far som også er studerende, dvs. vi begge får su. det er kun fordi man kan tage lån at vi kan få det til at køre rundt, men hver eneste måned er stadig svær, vi har ikke melighed for ekstra arbejde, legater er faktisk kun for folk som tager til udlandet og studerer, hvilket vi jo heller ikke lige har mulighed for… det er kedeligt at tænke på at når vi er færdige med vores uddannelser kommer vi til at stå i gæld, mens andre kan sidde hjemme på deres kontanthjælp og få mere uden at skulle betale tilbage… og ja, vi kunne have tænkt os om inden vi fik børn, men det kan ligesom ikke laves om nu, nu forøger vi bare at ændre fremtiden til noget meget mere positivt… men ja, vi søger julehjælp hvor vi kan, det er dog ikke alle steder da man som regel skal være på kontanthjælp for at komme i betragtning.

ønsker alle en god jul :)

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra MF
Dato 11. november 2009 kl. 16:46

Vedr. dem som er på kontanthjælp, så syntes jeg det er meget beklageligt at dem på SU tror at livet er en fest på kontanthjælp.

Jeg modtager nu selv kontanthjælp, som enlig mor, hvor faderen aldrig ville se barnet.
Jeg er kommet på kontanthjælp fordi jeg er syg i min ryg og har været det siden år 2000. Nu er sygedagpenge og min A-kasse ophørt og derfor er jeg kommet over på kontanthjælp.
SAMME regler som der gælder for sunde og raske, skal JEG som syg også følge.
Min hverdag som enlig skal hænge sammen økonomisk og med sygdom der giver daglige smerter.

Hvis jeg kunne vælge, ville jeg hellere være sund & rask eller sidde på SU, istedet for at være underlagt kommunens regler og tyrani.

Javist er der mennesker der udnytter systemet, men systemet udnytter også os.

Og at sidde og tro at livet er en fest på kontanthjælp, er meget forkert.

I har jo selv valgt at tage jer en uddannelse imens i har et eller flere børn.
Og at få yderligere børn, tiltrods for sygdom, har nogle af jer jo også selv valgt.
Istedet for at få børn i ikke kan forsørge, eller få yderligere børn i en svær situation, så tænk jer lidt om.

Om flæskesteg og 100 gaver er ikke nødvendigvis = en fantastisk jul, husk det.
Kærlighed og varmt nærværd, er meget mere vigtigt for vores børn.
Kys, kram og glæde, kan ikke købes eller pakkes ind.
Vi er selv som forældre med at til sætte niveauet for julen, husk glæderne istedet for det i mangler og ikke har..

God jul ALLE sammen.

Kærligst herfra.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 2 votes)

Kommentar fra laila
Dato 16. november 2009 kl. 17:01

jeg er mor til tre børn, 10 mdr. 2,5 år og 10 år.
min ex kæreste har forladt mig to mdr. før mit barn skulle fødes, og rejst tilbage til sit hjemland Belgien, jeg er meget alene med børnene og har det meget svært både psykisk og fysisk, også fordi mit først barn er ADHD barn, det kræver meget af min tid og energi.
jeg er enlig forsørger på kontanthjælp og står i en økonomisk trængt situation, der nok opleves som særlig ulykkelig omkring højtiderne, 2 af mine børne har begge to fødselsdag et par dag lige efter jul. det stiller store krav til pengepungen i december måned og jeg har svært ved at få økonomien til at hænge sammen. Nogle gang dropper jeg fødselsdagen men jeg oplever at de bliver meget trist.
jeg vil gerne bede om at få noget hjælp så kan jeg give børnene nogle gode og hyggelige hellige dage med alt det, som hører til en god jul.
På forhånd mange tak og rigtig glædelig jul i år

jeg håber julestemningen når frem til os
mange hilsner laila

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Teddy
Dato 18. november 2009 kl. 12:01

Jeg har tænkt mig at give en jule kurv til en trænkt familie, det kunne være godt at hjælpe andre som ikke har hvad de behøver.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra Anders Rasmusen
Dato 20. november 2009 kl. 16:21

Vær venlig at fjerne Rotary fa denne tekst:

Nina Møller

Fakta:
Andre organisationer, som giver julehjælp er Mødrehjælpen, ASF Børnehjælp og Rotary.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra ung mor
Dato 21. november 2009 kl. 21:28

jeg en 20 år gammel, bor sammen med min kæreste og vores søn på 4m måneder, det er os hans første jul, og vi har ingen penge. vi glæder os alligeveller, vi har råd til en gave til ham. og vi skal spise ved familien.

i mine øjne er fattige mennesker nogen der ikke har et sted at bo. folk skal bare prise sig lykkelig for at ha en seng.

Fattig er et fattigt ord, og jeg synes det bliver misbrugt meget herinde. jeg forstår godt dem der ikke har råd til at købe andesteg og flæskesteg osv. men hvem pokker siger man skal have begge dele og hallo, kommer julen bag på jer? den er der hver år? 100 kr kan man vel godt lægge fra hver månede. det er alligevel 1200 :D .

Go’e jul. håber i alle får en dejlig aften med jeres kære.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra Claus
Dato 23. november 2009 kl. 18:32

Hvorfor er det kun folk med børn, der kan søge om julehjælp.
Enlige der er arbejdsløse, har jo også en ringe økonomi.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra sandra
Dato 24. november 2009 kl. 16:04

Hej.

Sikke en masse hårde ord der falder herinde. Er så mange mennesker virkelig blevet så hårde at de tilsviner hinanden.

Jeg er en ung kvinde på 28 år med den dejligste datter på 3 år og 8 måneder. Hendes faders og mit forhold gik istykker under min graviditet. Da hun var 4 måneder tog han kontakt til mig og ville se hende. Har aldrig nægtet ham det, tværtimod opfodret ham til at få skabt en kontakt til hende. Derefter hørte jeg ikke noget i nogle år. Da hun var knap 3 år fik jeg indkaldelse fra statsamtet om at han ville have samvær. Jeg gik med til det da de har ret til at kende hinanden. Jeg var studerende igang med min hf, klarede mig fint på su + su lån. Ikke de vilde udskejelser men vi havde det vi skulle bruge.
Desværre faldt jeg atter for hans rosen røde ord, hvor højt han elskede os og hvor meget han gerne ville have flere børn med mig. Jeg giver folk en chance, i dette tilfælde var det forkert. Vi besluttede at flytte sammen og jeg opsagde min lejlighed da vi fik tilbudt en større, fik lån i banken til indskud i den nye og 1 agust flyttede vi ind, men kun min datter og jeg. Han sprang fra og havde ikke opsagt sin lejlighed. Jeg står nu med en husleje på 10.500, studierne hvor jeg kun manglede et fag og skulle starte på universitet til sommer måtte jeg droppe pga af sygemelding med stress og depression. Jeg er nu arbejdsledig på kontanthjælp og søger med lys og lygte efter et arbejde som også passer med min datters børnehaves lukke tider. Denne måned har jeg måtte afvise huslejen og går hver dag med en knude i maven ventende på en rykker. Lejligheden er opsagt, men der var lige de 3 måneders opsigelse. Jeg aner ikke engang hvor vi skal bo efter d. februar.
Og efter al den turbulens med hendes far er en varm og dejlig juleaften alt jeg kunne ønske mig for hende. Det behøver ikke være stort, men noget julemad ville være rart og at kunne give hende en gave er alfa omega for mig.
Jeg har søgt tre steder, ikke fordi jeg ønsker fra alle tre men af den simple grund at hvis de to afviser mig så gør den tredje evt ikke.

Jeg håber dem der trænger får hjælp, og i ønskes alle en god jul sammen med jeres kære og nære.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +3 (from 3 votes)

Kommentar fra martin
Dato 30. november 2009 kl. 08:50

Hej, mit navn er Martin, og leder efter en hjemmeside eller lignende, man kan kontakte, hvis man kunne tænke sig at hjælpe til omkring julen.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra jeanette
Dato 1. december 2009 kl. 09:18

her er ingen tvivl her hersker janteloven stadig

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 2 votes)

Kommentar fra jeanette
Dato 1. december 2009 kl. 09:27

jeg syntes jer enlige mødere er pivet,, har selv i en del år levet på kontant hjælp med et barn,. og ærligttalt det er sgu bedre end et rengøringsjob.. jeg havde 8400 udbetaltmdertil kom 1700 i boligsikring,hver 3de md kom der 4500 i børnetilskud(altså 1500 i md) dertil ca 6000 fra staten i børnebidrag(ca 1000 kr i md. det gav samletset en indtægt på 12600 i mdr. hvis man har 2 børn giver det jo mere i tilskud og bidrag.. dertil er sandsynligheden for helt eller delvis fri plads i børnehave og fritidsordning jo stor,dertil kommer mulig hjælp til ferie ,tandpleje,hjælpemidler og medicin, så helt ærligt kære mødre hold op med jeres brok jeg syntes det er flovt,for selv om jeg ikke var millionær, så var jeg heller ikke så fattig

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 2 votes)

Kommentar fra Maria
Dato 1. december 2009 kl. 17:19

Arh, men selv om man er på kontanthjælp el SU. Så får man som enlig også penge fra far hver måned og man får boligstøtte. Og så kommer der en børnecheck hver 3 måned, som man kunne dele ud hver måned. Så helt ærligt.. Jeg er selv på su og skal på kontanthjælp her til januar da jeg går på barsel. Har i forvejen en på 3½ og jeg ved hvor små pengene kan være og især hvis man skylder penge i forvejen. Men come on.. Man kan sq da også spare i løber af året.. Men sådan er vi heldigvis så forskellige….

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra Laila – Århus
Dato 2. december 2009 kl. 18:23

Jeg er på kontanthjælp, fordi jeg er sygmeldt med bækkenløsning. Jeg bor sammen med mine 4 børn og min kæreste, som idag har været så uheldig at miste sit job, så vi aner ikke hvordan vi skal få råd til at klare december måned.
Er der nogle der har nogle gode forslag, så det bliver en god jul for vores børn ?

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Anita
Dato 4. december 2009 kl. 07:28

Ved ikke om jeg skriver på den rette side??
Nogen her der ved hvor man kan tilbyde sin hjælp juleaften?
Er i år i den situation at jeg i år ikke har min datter, så derfor vil jeg ud og hjælpe andre og evt være et sted hvor man kan give en hånd med og hygge om julen.
Håber i evt her kan henvise ti lsteder hvor de kan bruge min hjælp

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Charlotte
Dato 4. december 2009 kl. 13:00

kan nogle fortælle mig hvor det kun er de familier med børn som får lov til at få hjælp
en fam. på 2 voksene begge på kontankthjælp får afslag på afslag med den begrundelse at de ikke har børn
skal man virkelig have barn/børn for at vil holde jul

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Børge
Dato 5. december 2009 kl. 20:36

Jeg har ikke læst alle kommentarerne, men prøvede at finde ud af, hvordan jeg kan støtte julehjælp, hvis jeg ønsker det.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +2 (from 2 votes)

Kommentar fra mathilde
Dato 6. december 2009 kl. 14:38

jeg ville meget gerne hjælpe. men kun der hvor der deles julekurve ud, da jeg selv har oplevet, at have en far, der brugte alle jule hjælpens penge vi fik, på et værtshus, hvis han fik gave kort, købte han ind i den butik det var til og gik ind og fik refunderet pengene og de gik igen til hans tørstige hals. så hvis der er nogen der ved hvor man uddeler jule kurve vil jeg gerne bidrage.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra eva
Dato 8. december 2009 kl. 12:10

Hej Sandra. Jeg har læst dit indlæg og vil gerne hjælpe dig. Har selv en datter lidt større, så kan åske hjælpe med legetøj og tøj. I skal ikke spise pastaskruer juleaften…..hvor i landet bor du….lad os snakke sammen? og måske mødes til en kop kaffe og se hvad vi kan finde ud af..Skriv til mig..

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra Sophie Kjærgaard
Dato 9. december 2009 kl. 08:34

Hej alle!
Jeg er i forbindelse med mit stude på Journalisthøjskolen i Århus, ved at skrive en artikel om familier der ansøger om at modtage en julehjælpepakke. Jeg håber at du/I har lyst til at fortælle jeres historie, og fortælle hvad det vil betyde for jer at få hjælp her i juledagene. I kan kontakte mig på skjaergaard@mail.djh.dk
Med venlig hilsen Sophie Kjærgaard

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Kristine
Dato 9. december 2009 kl. 12:57

Hold da op… jeg sidder og er fuldstændig rystet over at læse den her tråd.
Foerst at man ikke skal få boern hvis man er fattig og så at man som enlig mor i DK bare er pivet… og man kan jo altid lige lægge 100 kroner til side.
Jeg havde ikke for 1 år siden forestillet mig at jeg ville sidde i den situation som jeg sidder i nu. Jeg har stoettet hjælpeorganisationer.
Jeg har altid klaret mig selv. Bor alene med mine 2 boern. Har lagt til side til opsparing hver måned. Men da jeg for et år siden blev fyret og min indtægt faldt med 8500 hver måned udbetalt, så måtte jeg ty til opsparingen. Hele min hverdag blev ændret. Hver måned er der underskud når regningerne er betalt. Men nu er opsparingen brugt og der er minus på kontoen hver måned. Så NEJ… vi har ikke alle liiige 100 kroner vi kan tage fra. Min husleje er ret hoej, men jeg kan ikke bare lige flytte til noget billigere, for hvor skulle jeg finde det henne? Jeg leder med lys og lygte efter job, og håber på at denne forbannede finanskrise snart vil slutte.
Jeg synes bare at jer herinde med mangel på medfoelelse… I skulle proeve at stå i denne situation. For så er jeg sikker på at jeres holdning ville ændre sig. Mine boern er det absolut vigtigste i mit liv og jeg vil goere alt for at give dem en dejlig juleaften. Jeg har heldigvis været en af de heldige der har fået brev om at jeg kan modtage en julekurv, så maden skal jeg ikke tænke på. Gaverne kigger jeg efter på nettet, DBA og lign, for det goer ikke noget at det er brugt det de får. Bare der ligger et par pakker til dem juleaften. Og det vil jo stadig være nyt for dem.
Kigger også efter et sted hvor jeg selv kan hjælpe lidt til. For jeg har en masse af legetoej de ikke bruger mere og som bare står i skuret. Det kunne jo blive nogle andre boerns “nye” legetoej.
Hov… det blev lidt et surt opstoed. Jeg synes bare at alle med trænge kår skulle kunne modtage denne hjælp. Glædelig jul derude

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +3 (from 3 votes)

Kommentar fra eva
Dato 9. december 2009 kl. 19:52

Hej Kristine. Jeg er helt enig ned dig, Der mangler en byttebørs hvor man kan indlevere legetøj og evt få noget andet med hjem…søger også job. enig den s…. krise. bruger også al min opsparing til daglige udgifter pt. Rigtig glædelig jul til dig og dine 2 guldklumper

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra eva
Dato 10. december 2009 kl. 11:41

Alle jer som ønker hjælp-kan i ikke skrive hvilken by I bor i og give jeres email/tlf nr….så kan venlige sjæle der gerne vil hjælpe med samvær, lidt mad eller en togbillet finde jer.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra P. Michel
Dato 15. december 2009 kl. 14:17

Hej.
Jeg har IKKE læst hele tråden..
Men hvis der er en mor derude i Vejle/Kolding/Fredericia området som ikke har råd til at give sønnike en julegave, så har jeg en Playstation med 30-40 spil og 2 controllere i pc-taske som jeg vil forære væk og komme hjem til dig med den hvis du bor i 3-kantsområdet.
Ring på 31246085 hvis du vil ha’ den, så kommer jeg med den.
Hilsen Per Michel

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +3 (from 3 votes)

Kommentar fra Lennart Theilgaard
Dato 23. december 2009 kl. 06:43

HEY ALLE !

I er ALLE fantastiske og fortjener det bedste !… Den ulighed verden har skabt SKAL vi løse nu !… Hvis nogen har brug for hjælp stille jeg og min familie gerne os selv til rådighed i det omfang vi kan… håber at høre fra nogen der trænger til noget hjælp… alt vel til ALLE !
Lennart

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra simone
Dato 8. marts 2010 kl. 13:08

Jeg må erkende, at jeg blev måløs da jeg læste følgende links, inde på facebook
http://avisen.dk/muslimer-soeger-dansk-julehjaelp_119457.aspx
og fra året før
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/12/11/173317.htm

Jeg vil meget gerne have oplyst, hvorfor man yder julehjælp til muslimer, der end ikke holder jul.
jeg har støttet op om alle de organsationer, der hjælper i julen, men det er slut nu, mine surt tjente penge, skal ikke gå til muslimer, eller andre trossamfund, der har koranen som hovedpude,og ikke vil os noget godt
Mvh
Simone

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +5 (from 9 votes)

Kommentar fra heidi
Dato 28. oktober 2010 kl. 09:34

Hej. Hvis man søger hjælp til julen, er der da nogen der har nogle gode steder. jeg er mor til en dreng på 18 mdr. jeg har pt ingen indkomst overhoved, og har ikke haft i længere tid.. min søster har været så dejlig at give os tag over hovedet. jeg får heldigvis snart mit eget, men eftersom jeg ingen indkomst har pt, er det svært at finde penge til det hele, og et sted at bo kommer jo i først. men ønsker da inderligt at jeg kan give min søn en dejlig jul (hans første, da jeg ikke holdte jul sidste år) Mvh Heidi

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -1 (from 1 vote)

Kommentar fra lene
Dato 28. oktober 2010 kl. 22:44

hej alle som læser hvor kan man søge hjælp til julen jeg er enlig mor og på kontanthjælp.har i 3 md levet får meget få penge da jeg fik en ex stor varme regning og komunen ville ik hjælpe fik bare afvide jeg kunne jo bare spare.har tudet meget for mig selv over hvordan jeg skal klare mig igenem julen når aldt gæld er betalt har jeg 365 kr tilbage ja ved godt det er min egen skyld jeg har gæld .har prøvet at søge hjælp men lige meget hvad er svaret nej det svære .

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 3 votes)

Kommentar fra kris
Dato 6. november 2010 kl. 17:01

Hej!
Er der nogen der kender steder hvor jeg uden børn kan søge julehjælp? Er havnet på starthjælp p.g.a. arbejde i udlandet og sygdom. Er 56 år, studerende (på revalidering, men modtager kun starthjælp), ikke rask, og mit rådighedsbeløb er under 1.000 kr om måneden.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: -1 (from 1 vote)

Kommentar fra morcool
Dato 18. november 2010 kl. 11:19

hej.
jeg har været inde for at søge julehjælp ved frelsens hær, men får den kedelig nyhed at jeg ikke kan få hjælp fordi jeg bor i viborg kommune, hvilket jeg er meget ked af, da jeg og mine tre børn sidder rigtig hårdt i det lige nu.. men jeg vil høre om i kender til ander sider hvor jeg kan søge noget hjælp, det er helt ligegyldig hva hjælpen består af, bare det at det kan gøre julen en smule bedre for mine børn er det absolut vigtigste.
mvh den ulykkelig mor

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra Sandra
Dato 22. december 2010 kl. 19:44

Hej..
Er der nogen herinde der kan fortælle mig, om der er mulighed for at jeg kan blive en frivillig julehjælper?? – jeg vil meget gerne hjælpe, men har ingen ide om hvor jeg skal starte fra..
Ved ikke om jeg skriver det forkerte sted, jeg prøver bar at spørge lidt omkring.
Skal jeg kontakte de organisationer som giver julehjælp, eller hvordan hænger det sammen?

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: +1 (from 1 vote)

Kommentar fra hatice öz
Dato 12. oktober 2011 kl. 15:21

hej alle som læser hvor kan man søge hjælp til julen jeg er enlig mor og på kontanthjælp.har i 3 md levet får meget få penge da jeg fik en ex stor varme regning og komunen ville ik hjælpe fik bare afvide jeg kunne jo bare spare. ¨jeg har boet i Danmark i 10 år og arbejdede i 6 år men i sidste 4 år har jeg haft 4 operatinoner har været syg meld.

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra katja
Dato 20. december 2011 kl. 14:53

Kære læsere.jeg har også søgt julehjælp for første gang i år til min datter og jeg og glæder mig så meget til at hente den. jeg har nu i 2 år haft økonomiske problemer og troede ikke på at jeg ville få julehjælp,men det lykkes og jeg er så taknemlig for de mennesker som gider at hjælpe folk i nød . jeg takker fra hele mit hjerte til jer som er med til at hjælpe andre. Til alle jer derude,i skal have troen og håbet på at hjælpen en dag kommer til jer på den ene eller den anden måde,for vi kommer jo igennem hverdagen ligegyldig hvad. Vær stærk og smil så kommer man meget langt trods alt.:)

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra R.G
Dato 3. oktober 2012 kl. 05:33

Hej

Som enlig mor til 2 små og desværre på dagpenge , er der nogen mulighed for at søge julekurv/legat i nærheden af postnr 3600?
På forhånd tak for hjælpen

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Anna
Dato 21. oktober 2012 kl. 06:59

Hej til alle der gerne vil have adresserne på de forskellige organisationers adresser, når man vil søge om julehjælp.

Der findes en komplet liste her http://familiejul.dk/glaeder-du-dig-ikke-til-jul/

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Britt
Dato 10. november 2012 kl. 13:46

hej jeg er enlig mor med 4 voksne børn og 6 børnebørn den mindste af mine børn bor hjemme jeg vil gerne prøve at søge julehjælp da min økonomi er meget lille min søn er blevet 18 år så jeg mister desvære min boligsikring han har ikke råd til at flytte i egen bolig da han er i lære på første år og tjener ikke så meget jeg er desvære kommet på pension da jeg har fået rygsøjlegigt også kaldt Morbus Bechterew og er flyttet i lejlighed jeg håber meget på at høre fra jer med mange varme hilsner til jer alle og en god jul

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Kommentar fra Anja
Dato 7. oktober 2013 kl. 19:02

Jeg vil bare lige kommentere for et par år side søgte jeg 4 forskellige steder og fik 1 sted, man er nød til at prøve at søge, hva nu hvis man får afslag alle steder….

VA:F [1.9.20_1166]
Rating: 0 (from 0 votes)

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse bliver ikke vist på Gratis.dk. Gratis.dk bruger kun din e-mail til at fremsende en bekræftelse, når vi har godkendt kommentaren. Hvis ikke du ønsker dit fulde navn vist ved siden af din kommentar, kan du nøjes med at oplyse dit fornavn.






− 2 = to